Trudno jest skupić się na prowadzeniu swojego biznesu, kiedy ciągle trzeba poświęcać czas na wzywanie przypadkowych serwisantów do sprzętu komputerowego  i analizowanie ich ofert. Czy stały serwis IT to bardziej opłacalne rozwiązanie niż dorywcze wsparcie IT? Porównujemy te dwie usługi. Dowiedz się, która jest lepsza dla Twojego biznesu. 

Co wchodzi w pakiet stałego serwisu sprzętu IT?

Każda firma posiadająca sprzęt elektroniczny musi liczyć się z usterkami technicznymi lub związanymi ze stanem oprogramowania. Część przedsiębiorstw zwraca się do serwisanta dopiero wtedy, kiedy pojawi się problem. Teoretycznie wyjście to zapewnia oszczędność, ponieważ nie ma konieczności opłacania abonamentu. Czy jest to jednak najlepsze z możliwych rozwiązań dla biznesu?

Stały serwis IT daje poczucie bezpieczeństwa i gwarantuje operacyjną wydajność firmom.

Świadczymy wsparcie IT, które obejmuje:

  • obsługę informatyczną sprzętu i oprogramowania, 
  • dostarczanie kompletnych stanowisk pracy dla pracowników,
  • wsparcie w codziennej pracy:
  • zarządzanie infrastrukturą i oprogramowaniem do pracy w pełni zdalnej,
  • wdrażanie nowych rozwiązań,
  • aktualizację oprogramowania i rozwiązywanie związanych z nim problemów,
  • utrzymanie systemów na serwerach lokalnych i zdalnych, w tym w naszych serwerowniach,
  • audyt bezpieczeństwa i legalności systemów,
  • zarządzanie hostingiem.

Usługa serwisu IT – czym różni się od dorywczego wsparcia?

Usługa serwisu IT może być jednorazowa lub ciągła. W przypadku dorywczej usługi przedsiębiorstwo nie ponosi żadnych stałych kosztów. Po prostu musi zwrócić się do wybranego przez siebie wykonawcy, w momencie, w którym potrzebuje wsparcia IT. Taką potrzebą może być np. szybki serwis komputerowy lub sprawdzenie niedziałających urządzeń.

komputery i inne urządzenia elektroniczne na stole, widać też kubki z kawą i ręce osób
Źródło: Unsplash/@marvelous

Stały serwis IT polega na tym, że firma i wykonawca ustalają zakres świadczonych usług w ramach obsługi infrastruktury i sprzętu IT oraz comiesięczny koszt, który musi uiszczać przez określony czas klient biznesowy. W trakcie trwania umowy pracownicy firm świadczących kompleksowe usługi IT są do dyspozycji zamawiającego i realizują naprawy, konserwacje oraz aktualizacje zgodnie z ustaleniami. 

W ramach stałego serwisu IT możesz liczyć na wsparcie na bieżąco i nie musisz przejmować się ewentualnymi awariami, które mogłyby zaburzyć funkcjonowanie Twojej firmy

Dorywczy serwis komputerowy – wady i zalety

Każde rozwiązanie ma swoje plusy i minusy. Korzystanie z dorywczego serwisu komputerowego wiążę się z:

  • długim czasem reakcji – w przypadku takiej usługi nikt nie monitoruje Twoich systemów i nie kontroluje stanu urządzeń, więc musisz wezwać serwisanta osobiście i firma jest zależna od jego dyspozycyjności,
  • brakiem doradztwa – serwisant może zaproponować Ci kilka rozwiązań problemu, ale nie zna Twojej firmy, jej zapotrzebowania ani infrastruktury,
  • cena – płatność jest jednorazowa (często na podstawie indywidualnej wyceny) i dotyczy konkretnej usługi serwisu IT, nie można jednak liczyć na stałość opłat w dłuższym okresie,
  • elastyczność – przedsiębiorstwo zachowuje pewną elastyczność, ponieważ może zmienić firmę świadczącą usługi IT na inną w dowolnym momencie, nie ma jednak swobody skupienia się całkowicie na kluczowych biznesach, ponieważ musi reagować w przypadku pojedynczych awarii. 

Korzyści ze stałej obsługi klienta biznesowego w zakresie serwisu IT

Stały serwis IT jest świetnym rozwiązaniem dla średnich i dużych biznesów, ale może też okazać się dobrą opcją dla mniejszych przedsiębiorstw, które posiadają sporo sprzętu. IT.Cogitech jest firmą świadczącą usługi IT obejmujące monitoring, zarządzanie i naprawianie całej infrastruktury IT. 

Monitoring 24/7

Szybki czas reakcji na nowe zdarzenia to jedna z najważniejszych zalet regularnego wsparcia IT dla firmy. Nasi eksperci będą do Twojej dyspozycji przez cały czas trwania naszej współpracy. Oferujemy także monitoring Twoich systemów, więc w wielu przypadkach sami będziemy wiedzieli, kiedy będziesz potrzebować naszej pomocy.

Zdalne i stacjonarne wsparcie IT

Możemy rozwiązywać Twoje problemy niezwykle szybko. Usługi serwisowe realizujemy zdalnie lub w siedzibie klienta. Zagwarantowana jest wysoka jakość świadczonych usług, ponieważ obsługiwać będą Cię nie przypadkowe osoby, lecz doświadczeni eksperci z naszego zespołu. 

Profesjonalne doradztwo w zakresie obsługi i zakupu sprzętu IT

Oferujemy Ci profesjonalne wsparcie dla klienta – przypiszemy Ci Twojego własnego opiekuna biznesowego, który będzie czuwał nad Twoimi potrzebami. Nasi pracownicy pomogą Ci nie tylko, kiedy Twój sprzęt przestanie działać, ale także, kiedy uznasz, że pora na rozbudowę firmowej infrastruktury IT. Doradzimy, jakie sprzęty IT dostępne na rynku są warte Twojej uwagi. 

Finansowa stabilizacja

Kilka urządzeń odmówiło posłuszeństwa naraz? To niestety może się zdarzyć. Decydując się na stały serwis IT, masz pewność, że nagłe awarie nie będą kosztować Cię fortuny. Wszystkie działania realizujemy w ramach wcześniej ustalonej, niezmiennej w trakcie trwania umowy stawki. 

Czy warto podpisać umowę na serwis IT?

Między serwisem IT świadczącym jednorazowe usługi a klientem występuje pewnego rodzaju konflikt interesów. Serwisantowi zależy na tym, żeby klient wracał z kolejnymi zleceniami. Klient zaś wolałby odwiedzać takiego specjalistę tak rzadko, jak to możliwe.

Zespołowi IT.Cogitech zależy na tym, aby w Twojej firmie wszystko grało, jak w zegarku. Zapytaj nas o szczegóły.